سنجد

سنجد میوه درخت سامبوکوس است. رایج ترین نوع سمبوکوس سیاه است.

این درخت دارای خوشه‌هایی از گل سنجد سفید پارچه مبلی ترک یا کرم و دسته‌هایی از سنجدهای کوچک آبی یا سیاه است.

بومیان آمریکا و گیاه‌پزشکان اروپایی مدت‌هاست که از سنجد برای فواید سلامتی استفاده می‌کنند. اینها شامل تقویت سیستم ایمنی برای کمک به بدن برای مقابله با سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت های تنفسی است.

یک بررسی سیستماتیک از منبع معتبر سال 2010 به این نتیجه رسید که سنجد ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی داشته باشد، اگرچه نویسندگان بیان می کنند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در یک مطالعه، 60 نفر با علائم شبه آنفولانزا 15 میلی لیتر شربت سنجد بهترین زمان مصرف پودر سنجد چهار بار در روز مصرف کردند. علائم آنها 4 روز قبل از افرادی که دارونما مصرف کردند بهبود یافت.

در مطالعه دیگری، 32 نفر با علائم آنفولانزای چهار بار در روز به مدت 2 روز از قرص های حاوی 175 میلی گرم عصاره سنجد استفاده کردند. پس از 24 ساعت، آنها بهبود علائمی مانند تب، سردرد، دردهای عضلانی و احتقان بینی را گزارش کردند.

یک کارآزمایی تصادفی دوسوکور کنترلی طرز تهیه زیتون سیاه منبع مورد اعتماد به بررسی این موضوع پرداخت که آیا عصاره سنجد می تواند از تجربه علائم سرماخوردگی افراد پس از سفر با هواپیما جلوگیری کند.

مردم به مدت 10 روز قبل از سفر از قرص های حاوی 300 میلی گرم عصاره سنجد و 150 میلی گرم آرد برنج دو بار در روز استفاده کردند.

محققان دریافتند که این کپسول ها از بروز علائم جلوگیری نمی کند، اما افرادی که از سنجد قیمت روفرشی کشدار ترک 12 متری استفاده می کردند علائم کمتری داشتند که مدت کوتاه تری ادامه داشت.

  • منابع:
    1. Health benefits of elderberry
  • تبلیغات: 
    1. ماهی برای رژیم غذایی کودکان و جمعیت های آسیب پذیر مهم هستند
    2. سرکه یکی از هدایای عالی طبیعت است
    3. توپ فوتبالی که با یک روش خارق العاده از رشته پلویی ساخته شد!!!
    4. آلو بسیار مغذی است و فواید سلامتی مختلفی دارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *