با ارزان شدن ساعت دیجیتال از نظر قیمت و تصویر، فروش ساعت‌های کوارتز آنالوگ با کیفیت بالاتر و قیمت بالاتر در سال 1976 افزایش یافت.

این دومین نبرد بزرگ انقلاب ساعت‌های کوارتز بود: Seiko vs.

همه شرکت‌های ساعت ژاپنی از فناوری کوارتز استفاده کردند، اما رهبر بلامنازع سیکو بود.

رقیب کراس توکیو، سیتیزن در آن روزها بسیار کوچکتر بود و درآمد آن یک چهارم سیکو بود.

ساعت رومانسون سه موتوره مردانه بند استیل قیمت بسیار مناسبی دارد.

(پیروزی های کوارتز کاسیو، به ویژه با G-Shock، بعداً اتفاق افتاد.

اولین LCD خود را تا سال 1978 عرضه نکرد.)

هیچ ساعت دیگری مانند سیکو از فناوری کوارتز استقبال نکرد، ابتدا آنالوگ و سپس دیجیتال.

پس از Astron اولین ساعت زنانه آنالوگ کوارتز در جهان در سال 1972 ساخته شد.

سپس یک سری از اولین ساعت های LCD به وجود آمد: اولین ساعت LCD با صفحه نمایش 6 رقمی (1973)، اولین ساعت دیجیتال چند منظوره (1975).

سیکو به طور مداوم فناوری کوارتز خود را توسعه و بهبود بخشید. دانش فنی آن باعث شد که در طول شور و شوق LED نجات یابد.

فروشندگان و خرده فروشان سیکو از توکیو برای دریافت ساعت های LED التماس کردند.

تحقیقات آن نشان داد که LED شرط بدی بود.

در عوض، شرکت ال سی دی را دو برابر کرد.

گزارشی در سال 1985 مدرسه بازرگانی هاروارد در مورد سیکو اشاره کرد: «تا سال 1975، سیکو در کارخانه‌هایی برای ساخت مدارهای مجتمع، باتری‌ها و پنل‌های LCD سرمایه‌گذاری کرده بود.

کارمندان برای کار با فناوری جدید بازآموزی شدند. سیکو همچنین سرمایه‌گذاری خود را در ربات‌ها و تجهیزات تولید خودکار و با حجم بالا افزایش داد.

همه اینها نتیجه داد.

تا سال 1977 سیکو به بزرگترین شرکت ساعت سازی جهان از نظر درآمد تبدیل شد.

طبق مطالعه مدرسه بازرگانی هاروارد، درآمد ساعت سیکو در سال 1977 در مجموع 700 میلیون دلار در تولید 18 میلیون قطعه بود.

تایمکس رتبه دوم را داشت و از نظر تولید واحد جلوتر بود (35 میلیون) اما از نظر درآمد (475 میلیون دلار) بسیار عقب بود.

علاوه بر این، تصمیم سیکو برای توسعه ساعت‌های کوارتز آنالوگ و دیجیتال بسیار عاقلانه بود.

(شرکت‌های الکترونیک آمریکایی آنالوگ‌های کوارتز را نادیده گرفتند و سوئیسی‌ها عمدتاً دیجیتال‌ها را نادیده گرفتند.) تا سال 1979، تقریباً نیمی از ساعت‌های کوارتز فروخته شده در سطح جهان آنالوگ و نیمی دیجیتال بودند.

از دیجیتال ها، بیش از 80 درصد LCD بودند.

بیزینس ویک موفقیت سیکو را در تاریخ 5 ژوئن 1978 با عنوان “Seiko’s Smash: ساعت کوارتز بر صنعت غلبه می کند” تبلیغ کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *