کاشی و سرامیک

در نگاه اول، تشخیص تفاوت بین کاشی های چینی و کاشی های سرامیکی دشوار است. این به این دلیل است که هر دو محصول بسیار شبیه به هم هستند و همچنین احساس یکسانی دارند. هر دو از یک فرآیند مشابه ساخته شده‌اند، اما تفاوت‌های بسیار کلیدی وجود دارد که باید در مورد این گزینه‌های کف‌پوش کاشی پی برد. اگر می‌خواهید بهترین گزینه‌های کاشی را برای خانه خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که آخرین روند کاشی‌ها و تفاوت‌های چینی و سرامیک با یکدیگر را درک کرده‌اید.

تفاوت عمده کاشی چینی و کاشی سرامیک در نحوه ساخت آن است. هر دو کاشی از مخلوط خاک رس که در کوره پخته می شود ساخته می شوند، اما کاشی چینی از خاک رس تصفیه شده تر ساخته می شود و در دماهای بالاتر پخته می شود. این باعث می شود که آن را متراکم تر و بادوام تر از کاشی و سرامیک کند. به همین دلیل است که کاشی چینی گرانتر از کاشی و سرامیک است و به طور کلی کیفیت بالاتری نیز دارد. اگر به دنبال بهترین گزینه های کاشی کاشی هستید، کاشی های چینی احتمالا بهترین گزینه برای شما هستند.

انواع سرامیک کف ساختمان و راهنمای انتخاب آنها براساس معیارهای مختلف

مقاومت مایع

به دلیل نحوه ساخت کاشی های چینی  و سنگ تراورتن، چگالی تر و کمتر از کاشی های سرامیکی متخلخل هستند. آنها در برابر مایعات بسیار مقاوم هستند و برای استفاده در حمام، زیرزمین و سایر مکان های مرطوب بسیار مناسب هستند.

هنگامی که به یک گزینه کفپوش نیاز دارید که رطوبت را به خوبی حفظ کند، گزینه های کمی بهتر از کاشی های چینی وجود دارد. آخرین روند کاشی نشان می دهد که کاشی های چینی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، و به طور کلی، آنها در مکان های مرطوب استفاده می شوند که می توانند به عنوان بهترین گزینه در اطراف بدرخشند.

بسیار مقاوم در برابر لکه

به همان دلایلی که کاشی چینی و سرامیک دیوار پذیرایی به خوبی در برابر رطوبت مقاومت می کند، این ماده نیز بسیار مقاوم در برابر لکه است. وقتی لکه‌ها روی سطحی قرار می‌گیرند، به داخل نفوذ کرده و فرو می‌روند و همین امر حذف آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند. به همین دلیل است که رنگ آمیزی چوب های تصفیه نشده بسیار آسان است، کاشی های چینی متراکم هستند، در برابر بیشتر مواد بسیار غیرقابل نفوذ هستند و لکه ها این شانس را ندارند که به داخل نفوذ کنند و ببندند. به همین دلیل است که کاشی چینی یکی از بهترین گزینه‌های کف کاشی برای استفاده در آشپزخانه است زیرا آب میوه، قهوه و سایر مواد ریخته شده روی آن پاک می‌شوند.

کاشی کف مدل 50×50 اسموت | فروشگاه مرکزی شودر ، نمایندگی راک سرامیک ،انجام بازسازی ساختمان

سرامیک طرح سنگ مرمر

کاشی چینی به همین دلیل برای صاحبان حیوانات خانگی واقعاً خوب عمل می کند زیرا تمیز کردن آن پس از تصادفات، گل و لای و سایر زباله هایی که در غیر این صورت مشکل ساز می شوند، ساده است. هنگامی که می خواهید کفی را بخواهید که در طول زمان به خوبی لک شود، پرسلن بهترین گزینه برای کفپوش کاشی است.

دوام

روش های دقیق ساخت و ساز به افزایش استحکام کاشی چینی کمک می کند، از ترک خوردن و سایر مسائلی که بیشتر در کاشی و سرامیک رایج است جلوگیری می کند. اگر می خواهید از کاشی در یک محیط تجاری یا در مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید، کاشی چینی احتمالاً گزینه بهتری است. شکستن این ماده بسیار متراکم بسیار دشوارتر است و در طول زمان به خوبی در برابر استفاده سنگین مقاومت می کند. کاشی چینی حتی بهتر از کاشی و سرامیک می تواند در مقابل مبلمان سنگین مقاومت کند. از نظر دوام، کاشی چینی راحت تر به اضافه کاری تکیه می کند.

طول عمر

گزینه های کمی برای کفپوش وجود دارد که در طول زمان به خوبی کاشی های چینی پایدار می ماند. این به این دلیل است که شکستن کاشی چینی و سرامیک رنگی سفید سخت است و فوق‌العاده سخت است، به این معنی که خراشیدن یا خرد کردن آن نیز دشوار است. هنگامی که به دنبال بهترین ها در آخرین روند کاشی هستید، کاشی چینی گزینه محکم خوبی برای بررسی است. از بین گزینه های مختلف کفپوش کاشی، پرسلن احتمالاً طولانی ترین طول عمر را دارد.

کاشی کف مدل 50×50 اسموت | فروشگاه مرکزی شودر ، نمایندگی راک سرامیک ،انجام بازسازی ساختمان

خرید سرامیک طرح سنگ

تعمیر و نگهداری کم

کاشی های چینی به دلیل خواص بسیار بادوام خود، نگهداری از آنها ساده است. به سادگی آنها را به طور منظم بشویید و دوغاب بین دوغاب را تمیز کنید تا سال ها حالت خوبی داشته باشند. حتی اگر ترک خورده یا آسیب ببینند، همچنان زیبا به نظر می رسند زیرا در تمام طول مسیر یک رنگ یکنواخت دارند.