لوبیا خشک که اغلب به عنوان حبوبات غلات شناخته می شود ممکن است به برخی از مزایای سلامتی مرتبط با رژیم های غذایی گیاهی کمک کند.
لوبیا چیتی ۱۴۰۱ سرشار از تعدادی ریزمغذی های مهم از جمله پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن و روی است و منابع مهم پروتئین در رژیم های غذایی گیاهخواری است.
به ویژه، آنها در میان تنها غذاهای گیاهی هستند که مقادیر قابل توجهی از اسید آمینه ضروری لیزین را فراهم می کنند.
لوبیاهای خشک که معمولاً مصرف می شوند همچنین سرشار از فیبر کل و محلول و همچنین نشاسته مقاوم هستند که همگی به شاخص گلیسمی پایین این غذاها کمک می کنند.
آنها همچنین مقادیر زیادی پلی فنول را فراهم می کنند که بسیاری از آنها آنتی اکسیدان های قوی هستند. مداخله و تحقیقات آینده نگر نشان می دهد.
که رژیم های غذایی حاوی لوبیا قرمز محلی باعث کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، تأثیر مطلوب بر عوامل خطر سندرم متابولیک و کاهش خطر بیماری ایسکمیک قلبی و دیابت می شود.
مصرف نسبتاً کم لوبیا در آمریکای شمالی و اروپای شمالی را می توان به یک تصویر منفی آشپزی و همچنین به ناراحتی روده ای نسبت داد که به محتوای الیگوساکارید لوبیا نسبت داده می شود. روش‌های پخت و پز مانند جوانه زدن لوبیا، خیساندن و دور ریختن آب خیساندن قبل از پختن، و پختن در آب با pH قلیایی‌تر می‌تواند محتوای الیگوساکارید را کاهش دهد.
تلاش های تبلیغاتی برای افزایش مصرف لوبیا چیتی زودرس مورد نیاز است.
لوبیا چیتی خشک نقش برجسته ای در رژیم غذایی بسیاری از گیاهخواران دارد و ممکن است به برخی از مزایای سلامتی مرتبط با این الگوی غذایی کمک کند.
مزایای سلامتی آن‌ها از ویژگی‌های مستقیمی مانند محتوای چربی اشباع کم و محتوای بالای مواد مغذی ضروری و فیتوکمیکال‌ها و همچنین اثرات جابجایی آن‌ها ناشی از جایگزینی محصولات حیوانی در رژیم غذایی است.
  • منابع:
    1. Nutritional and health benefits of dried beans
  • تبلیغات: 
    1. سرخ کردن ماهی با استفاده از روغن موتور
    2. مبل راحتی که باعث ترک سیگار می شود!
    3. با مصرف شیره می توانید کرونا را شکست دهید
    4. دلیل اهمیت حضور طوطی در جنگنده ها چیست؟!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *