سس قرمز بزرگ باعث راز تناسب اندام بازیگران هندی شد

سبولادا یک سس یا خمیر سنتی پرتغالی است که با پیاز به عنوان ماده اصلی درست می شود.

اگرچه دستور العمل های زیادی وجود دارد، سبولادا معمولاً شامل سس قرمز بزرگ روغن زیتون، سیر، پاپریکا و مواد اضافی (اختیاری) مانند جعفری و فلفل دلمه ای قرمز نیز می شود.

در آپولیا درست مانند سایر نقاط ایتالیا خورش ها و سس ها اغلب با انواع گوشت های مختلف درست می شوند: گوشت خوک و گوساله، مرغ، خرگوش، بره یا حتی مجموعه ای از گوشت شکار.

به طور سنتی، راگو آلا پولیس با مرغ، گوشت گاو، پانستا و سوسیس گوشت خوک درست می‌شود.

اما پس از ساعت‌ها آهسته آهسته‌جوش، طعم راگوی شما به همان اندازه خوب و احتمالاً بهتر است که فقط با گوشت خوک، گوساله یا بره درست می‌شود.

در واقع، وقتی تنها با گوشت بره درست شود، به آن راگو دل پاستور (سس چوپان) می‌گویند و در این نوع بیشتر از فلفل قرمز استفاده می‌شود که حرارت تند خوبی به ظرف می‌دهد.

هر دو سس روی پاستا سرو می‌شوند، که بیشتر آنها معمولاً اورکیته هستند، و اغلب با پاشیدن پنیر کانستراتو Pugliese یا پکورینو میل می‌شود.

مواد را در روغن زیتون تفت می دهیم تا سس غلیظ شود. پس از آماده شدن، سرد می شود، سپس با انواع غذاهای گوشتی مانند استیک و گوشت خوک و همچنین ماهی استفاده می شود.

برخی از غذاهایی که سبولادا در آن ها استفاده می شود.
تئوری های زیادی در مورد منشاء نام این سس وجود دارد که محبوب ترین آنها ادعا می کند که این سس به نام دوک مورنی در اواخر قرن شانزدهم نامگذاری شده است.

نسخه مدرن این سس از ترکیب سس بشامل کلاسیک با پنیرهای گرویه و پارمزان رنده شده و ذوب شده تهیه می شود.

با این حال، سس اصلی Mornay قبل از بشامل اختراع شد.

بنابراین سس پنیر اصلی که دوک سرو می‌شد مطمئناً کمی متفاوت از نسخه امروزی بود. بشامل احتمالاً بعداً برای بهبود قوام سس به دستور غذا اضافه شد.