بلوک سقفی که در کف خانه مورد استفاده قرار گرفت

بلوک های بتنی توخالی بیشتر از بلوک های جامد استفاده می شوند زیرا: آنها وزن کلی را کاهش می دهند و بنابراین حمل و نقل آنها آسان تر است. آنها را می توان دوغاب و تقویت کرد، اما نیازهای ساختاری را به راحتی برآورده می کند.

بلوک های بتنی جامد به دلیل جرم اضافه ای که دارند در استفاده روزمره نادر هستند. نیازها، خواسته ها و الزامات ویژه ای را می طلبد، مانند مقاومت در برابر آتش بالاتر، جایی که جذب صدا یک معیار است یا غیرقابل نفوذ بودن از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از دسته های بلوک، بلوک سقفی لیکا می باشد که آن را در ساخت سقف مورد استفاده قرار می دهند. بلوک بتنی با مواد جامد فقط بین 50 تا 70 درصد حجم کل، که از ابعاد کلی محاسبه می شود، به عنوان بلوک بتنی توخالی طبقه بندی می شود.

بلوک های بتنی توخالی دارای یک یا چند “سوراخ” یا “حفره” بزرگ هستند که یا از بلوک (حفره باز) عبور می کنند یا ممکن است فقط برای کاهش جرم ساخته شوند، اما نه به قیمت استحکام آن (حفره بسته).

بلوک‌های بتنی توخالی بیشتر به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند، یعنی درجه A و درجه B. این دسته درجه B گاهی اوقات به عنوان بلوک سیندر شناخته می‌شود، زیرا Cinder سنگدانه‌ای است که بیشتر در پایه مواد آن استفاده می‌شود.

بلوک های بتنی توخالی که در حال حاضر در بازار موجود است از نظر شکل و اندازه بسیار متفاوت است. اینها اغلب با توجه به موقعیت یا موقعیت آن در دیوار استفاده می شوند. اینها بلوکهای بتنی برانکار، بلوکهای لنتل، بلوکهای بتنی پارتیشن، بلوکهای ستونهای بتنی، بلوکهای بتنی گوشه، بلوکهای بتنی مرکب، بلوکهای بتنی پوزه، بلوکهای آجری قورباغه،مزایای بلوک های بتنی.

با افزایش سطح فرش به دلیل کاهش ضخامت دیوار به دلیل بلوک های بتنی باریک تر از دیوارهای آجری معمولی، اتاق را بزرگتر می کند. [6 اینچ (150 میلی متر) یا 8 اینچ (200 میلی متر) در مقابل 9 اینچ (230 میلی متر)
عایق حرارتی بهتری را فراهم می کند

از فضای داخلی در برابر آلودگی صوتی محافظت می کند، زیرا صدا را بهتر جذب می کند. محافظت بیشتری در برابر آتش می دهد. از زمین های کشاورزی با ارزش محافظت می کند، که در غیر این صورت به طور گسترده برای تولید آجر سفالی حفاری می شد.

ساخت و ساز با بلوک بتنی در مقایسه با سنگ تراشی آجری به دلیل اندازه بزرگ بلوک ها، سیستماتیک تر، سریع تر و قوی تر است.

واحدهای مجزا را می توان به اندازه و شکل سفارشی بزرگتر ساخت، تضمین چرخش سریع در چرخه ساخت و ساز با اتصالات کمتر، میزان مصرف ملات در مقایسه با ساخت بنایی استاندارد کاهش می یابد، در عین حال استحکام کلی ساختمان را افزایش می دهد.

برخلاف آجرهای معمولی، اندازه یکنواخت بلوک‌های بتنی استفاده از گچ را کاهش می‌دهد و از این رو به یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌شود. البته به غیر از این موارد بدیهی، بلوک های بتنی مزایا و معایب دیگری نیز دارند که در زیر آورده شده است.