برنج طارم عطری که از بوی آن در داروهای ضد مخدری استفاده می شود

تولید برنج طارم عطری سفید آسیاب شده به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و شیوه های ضعیف کشاورز آسیاب چالش برانگیز است.

عوامل متعددی از جمله وجود شکاف ها، گچی بودن، دانه های نارس و مخلوط گونه ها باعث شکستگی در طول آسیاب می شوند.

با این حال، در سال‌های اخیر، شکاف‌های تولید و فرآوری شناسایی شده‌اند و تولید برنج با کیفیت خوب در منطقه فرعی به‌ویژه در مناطقی که فناوری‌های بهبود یافته به کار گرفته شده‌اند و به کار گرفته شده‌اند در حال افزایش است.

فوتاکوچی، مانفول، و تاکشی، 2013؛ ندیندنگ و همکاران، 2015؛ مرکز برنج آفریقا.

تکنیک‌های بهبود یافته جوشاندن برنج در حال حاضر در بنین، ساحل عاج و نیجریه برای افزایش کیفیت فیزیکوشیمیایی و تغذیه‌ای برنج‌های محلی تولید شده است .

جوشاندن در فشار اتمسفر، عملیات هیدروترمال برنج با خیساندن در آب داغ چند درجه کمتر از دمای ژلاتینه شدن آن به مدت 16 ساعت بخارپز کردن شالی هیدراته به مدت 25 دقیقه و سپس خشک کردن تا رطوبت 14 درصد قبل از پوست گیری و پرداخت است.

برنج آسیاب شده به دلیل جوشاندن آب، خواص فیزیکی، شیمیایی، بافتی، چسباندن، پختن و تغذیه ای برنج آسیاب شده تغییر می کند.

تغییرات فیزیکی شامل افزایش عملکرد برنج شفافیت دانه، و کاهش گچی بودن به دلیل پیش ژلاتینه شدن نشاسته است پتیندول، نیوتن و وانگ، 2008)، افزایش سختی دانه و کاهش شکستگی دانه به دلیل تورم آندوسپرم نشاسته ای در طول ژلاتینه شدن، که نقایص از قبل موجود را التیام می بخشد.

تغییرات شیمیایی شامل شاخص گلیسمی پایین، محتوای نشاسته با مقاومت بالا و محتوای بالای ویتامین های گروه B است جنکینز، وولور، و جنکینز، 1988؛ مانفول، گریم، گاین، و کوکر، 2008؛ نیوتن و همکاران، 2011؛ اودنیگبو، ندین دنگ. ، نوانکپا، وین، و نگادی، 2013.

علاوه بر این، جوشاندن آب منجر به ایجاد برخی ویژگی‌های معطر و بافتی منحصربه‌فرد می‌شود که برای گروه‌های خاصی از مصرف‌کنندگان جذاب است.